Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

EKF CK - C Terem
2. KÖZNEVELÉS, FELSŐOKTATÁS, ELEKTRONIKUS TANULÁSI KÖRNYEZETEK

Online közösségben tanuló serdülőkorú tanulók

Előadók

  • TÓTH-MÓZER Szilvia

Elsődleges szerzők

Témakör

2.12 Digitális írástudás fejlesztése

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

A 2014/2015 tanévben 4 iskolában, 6 pedagógus és 310 tanuló bevonásával a Sulinet portál pedagógiai beválásvizsgálata során olyan kérdésekre kerestük a választ, mint hogy milyen hozzáadott értéket képviselnek az online közösségi funkciók a tanulási-tanítási folyamat támogatása szempontjából, melyek a sikeres és a kevésbé sikeres tanulásszervezési megoldások, milyen online közösségeknek tagjai a tesztelésbe bevont tanulók, milyen irányelveket követnek ezekben, miképpen szerveződnek a tanulócsoport szintjén, és a digitális írástudás milyen fokán állnak. A kutatás során több tanulócsoport is részesévé vált egy online közösségnek, amelyeket kifejezetten tanulási céllal hoztak létre számukra a tanáraik. Az előadásban beszámolunk a pedagógiai kísérlet eszköztárával, módszertanával, valamint az IKT-val kapcsolatos tanulói attitűdökről. A Sulinet közösségekben zajló tanítási és tanulási folyamatok során a pedagógusnak lehetősége van arra, hogy tanulóit a 21. században meghatározóvá váló tanulási színterek, az online tanulási környezetek működésének alapelveivel megismertesse. Ez természetesen nem merülhet ki technikai kérdésekben, de magában foglalja a közösségfejlesztést és a szemléletformálást is. A kutatás-fejlesztési projekt eredményeképpen az online közösségi funkciók használatának módszertani támogatására ajánlások születtek, amelyek hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a pedagógusok minél szélesebb körben biztonsággal és bizalommal közelítsék meg az online közösségek mindennapi oktató-nevelő munkába történő bevonását.

Angol nyelvű előadáscím

Online learning communities in secondary schools

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

In the 2014/2015 school year four schools, six teachers and 310 students became involved in a pedagogical research related to the Sulinet portal. We were looking to answer the questions that what kind of added values have the online community features in supporting the teaching-learning process, which are the successful and less successful learning management solutions, what kind of online communities concerned to the participants, what kind of guideline do the students follow in their communities, how do the students organise themselves in their online communities and which is the involved students’ level of digital literacy. During the research, several groups of students became involved in an online community that have been created by their teachers specifically for the purpose of learning. In our report we focus on the attitudes of the students toward ICT, the toolkit and methodology of the pedagogical experiment. In the process of teaching and learning the teachers have opportunities to introduce their students the operation principle of the online learning communities in the communities of Sulinet which become dominant places of learning in the 21st century. This, of course, cannot be limited to technical issues, but also includes community development and awareness-raising as well. Based on the results of the research and development project methodological recommendations were created connected to support the using of online social functions. They can contribute to the feeling of security and confidence of teachers to integrate the online communities in everyday educational practice as widely as possible.