Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

EKF CK - C Terem
2. KÖZNEVELÉS, FELSŐOKTATÁS, ELEKTRONIKUS TANULÁSI KÖRNYEZETEK

Az m-learning kihívásai és lehetőségei a természettudományos oktatásban

Előadók

  • Dr. FŐZŐ Attila László

Elsődleges szerzők

Témakör

2.12 Digitális írástudás fejlesztése

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

A mobil eszközökkel segített tanulás azon meghatározása, hogy mindig, mindenütt elérhető tudást jelent a tanulók számára, éppen az iskolában teljesül legkevésbé. A természettudományok tanítása, tanulása során különösen fontos a legújabb tudományos eredmények megismerése, sokrétű adatok és információk elérése, valamint a vizsgálódás és kísérletezés mint felfedező tevékenység. A mobiltelefonok, táblagépek és további iskolai célú, hordozható eszközök használata úgy támogatja kerettantervi célok teljesítését, hogy közben igen fontos 21. századi készségek fejlesztése sem marad ki. A mobileszközök használata számos kihívással jár, azonban nagy a lehetőségek tárháza is a mindennapi pedagógiai gyakorlat megújítására. Az előadásban bemutatásra kerülnek az Educatio Nonprofit Kft. fejlesztéseihez kapcsolódó hazai jó gyakorlatok. Nemzetközi kitekintésként a Scientix programban rejlő lehetőségeket is ismertetjük. A program célja, hogy támogassa a természettudományi, műszaki tárgyakat és matematikát (angolul STEM: science, technology, engineering and maths) tanító tanárok és felsőoktatásban dolgozó kutatók, döntéshozók és szakemberek európai együttműködését, az IKT hatékony tanórai használatát, az innovatív pedagógiai módszerek elterjedését.

Angol nyelvű előadáscím

Challenges and opportunities of the m-learning in science education

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

M-learning is typically defined as a type of learning that occurs with the help of mobile devices and that enables anywhere, any time access to knowledge. It is very difficult to make this definition real in most of the schools. At the same time it is very important in science education to to learn about the newest scientific results, to access data and information from a variety of sources and to organize student-centered activities through inquiries and experiments. The use of mobile phones, tablet and other mobile devices helps the achievment of the aims of the National Curriculum and also supports the development of very important 21st century skills. Using mobile devices in schools is a big challenge but on the other hand it offers a rich set of opportunities to positively change the everday pedagogical practice. During the presentation several good practices and projects will be presented, which are coordinated by the Educatio Public Services Nonprofit LLC. The opportunities of the Scientix project will also be presented as an international aspect of the topic. Scientix promotes and supports a Europe-wide collaboration among STEM (science, technology, engineering and maths) teachers, researchers, policymakers and other STEM education professionals. It supports the effective use of ICT in the classroom and the spread of innovative pedagogical methods. In Hungary the national contact point of the project is the Educatio Nonprofit LLC.

A kapcsolattartó levelezési címe (ha eltér az előadóknál megadottaktól)

1122 Budapest, Maros utca 19-21.

Telefonszám (ha eltér az előadóknál megadottaktól)

06306822380