Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

EKF CK - C Terem
2. KÖZNEVELÉS, FELSŐOKTATÁS, ELEKTRONIKUS TANULÁSI KÖRNYEZETEK

A digitális pedagógia támogatása – módszerek, eszközök, infrastruktúra (TÁMOP 3.1.1 és TIOP 1.1.1)

Előadók

  • KOPLÁNYI Emil

Elsődleges szerzők

Témakör

2.12 Digitális írástudás fejlesztése

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

A 21. századi készségek, a digitális írástudás tudatos fejlesztése az iskolai foglalkozásokon ma már nélkülözhetetlen egy tudás alapú társadalomban. Az Educatio a TÁMOP 3.1.1. „21 századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” kiemelt projekt keretében több olyan kutatás-fejlesztési projektet indít, amelyek a fent említett célokat támogatják. Az alábbi projektek tevékenységei között mind szerepel osztálytermi kipróbálás is, illetve az így elkészülő szakmai tartalmak a teljes köznevelés számára elérhetők lesznek: A Sulinet – digitális írástudás fejlesztése projektben a tervezett kutatások tárgya a fiatalkorúak digitális írástudásának vizsgálata az alábbi két területen: digitális tartalomkészítés és online közösségi tanulás, melynek célja egységes pedagógiai koncepció és módszertani kézikönyv létrehozása. Az M-learning projekt tevékenységeinek célja olyan módszertani eljárások kidolgozása és közzététele, melyek a mobiltechnológia lehetőségeit kihasználva hatékonyan segítik a köznevelési intézményekben a tanítási, tanulási folyamatokat. A szabad szoftverek az oktatásban projekt kutatás- fejlesztési projekt azt vizsgálja, miként állhat át egy intézmény nyílt forráskódú és szabad terjesztésű szoftverekre és oktatási tartalmakra. A projekt során kidolgozásra kerülő módszertani csomag képzési formában is megjelenik, mely gyakorlati segítséget nyújt az intézmények számára. Az IKT és SNI projekt az autizmus zavarral élő tanulók és az enyhe fogyatékos diákok inklúzióának a lehetőségeit vizsgálja. A tervezett kutatás során használt mobil applikáció, a hozzá tartozó webes felület és mérőeszközök segítségével illetve a tanulók bevonásával lehetőség lesz az m-learningnek az autizmus spektrumzavaros tanulók fejlesztésében betöltendő szerepét vizsgálni.

Angol nyelvű előadáscím

Promoting digital literacy with infrastructure, research and developement projects (TÁMOP 3.1.1 és TIOP 1.1.1)

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

The development of digital literacy skills in the classroom is unavoidable in a knowledge-based society. Educatio Public Services Non-profit LLC. in the framework of TAMOP 3.1.1 II programme runs research and development projects that aim to support this goal. All projects include testing of methods in a classroom setting. The developed resources will be available for the whole K12 sector. The Sulinet - developing digital literacy project focuses on the examination of young people’s digital literacy in the following two areas: digital content generating and online social learning. The outcome is a unified pedagogical concept and methodology. The M-learning project’s purpose is the elaboration and dissemination of pedagogical opportunities that mobile technology provides in the teaching and learning processes. The open softwares in education project examines how schools can switch to open source and free softwares and educational resources. A methodology of change management will be developed and will appear in the form of training materials, and provides practical help to schools. The ICT and SEN project’s planned activities analize the inclusion opportunities of young people living with autism disorder. The research uses mobile applications, web page and measuring instruments for the analysis of the role of the m-learning in developing the skills of students living with autism disorder.