Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

EKF CK - C Terem
2. KÖZNEVELÉS, FELSŐOKTATÁS, ELEKTRONIKUS TANULÁSI KÖRNYEZETEK

Online videókurzusok az informatikus könyvtáros képzésben

Előadók

  • LENGYELNÉ DR. MOLNÁR Tünde

Elsődleges szerzők

Témakör

2.3 Távoktatási rendszerek, MOOC oktatási portálok

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

Az felsőoktatási intézmények közül jelentős számú egyetem, főiskola érzett rá a változás igényére, és kezdett el elektronikus tananyagokat alkalmazni a képzésükben. 2000 és 2013 között Magyarországon –pályázati lehetőségek/elvárások hatásának is köszönhetően- jelentős számú szabad hozzáférésű elektronikus tananyag készült. Az online tanulás fejlődési fokozatok azonban túl léptek a blended learning módszerén, és megjelent az igény az online tanulásra, ahol az oktatása teljes folyamata online módszerekkel történik. Az Eszterházy Károly Főiskola több területen készített videókurzusokat, melyeket online kurzusok indításának támogatásaként használ fel. Az elkészült anyagok alapján lehetővé tesszük hallgatóink számára, hogy a mester képzés alapjául szolgáló 50 kredites részismerteti képzést online oktatás formájában sajátítsák el. Előadásomban bemutatásra kerül a folyamat gyakorlati megvalósítása. A Nemzeti infokommunikációs stratégia 2014-2020 akciótervének pontjai közt megtalálható az "Online oktatási, képzési formák elterjedésének elősegítése, köznevelés és közösségi internet szolgáltató helyek kapcsolatának erősítése" (p.93.), melyben a könyvtáraknak is szerepet szán a kormány. Ezért a könyvtáros képzésben történő alkalmazása az online kurzusoknak nemcsak az online tanulás lehetőségét rejti magában, hanem egy olyan oktatási módszer gyakorlati megismerését jelenti a jelentkezők számára, melyre a saját intézményét is fel kell készíteni.

Angol nyelvű előadáscím

Online Video Courses in Informatics Librarian Trainings

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

From among the higher education institutions numerous universities and colleges have felt the need for a change, and they started using electronic course material in their trainings. Due to the effect of tender opportunities and requirements, a significant number of freely accessible electronic course material was made in Hungary between 2000 and 2013. However, the development stages of online learning went beyond the methodology of blended learning, and a need for online learning in which the whole process of teaching is done with online methods appeared. In many areas Eszterházy Károly College created video courses which are to be used for supplementing the introduction of online courses. Based on the material prepared, we make it possible for our students to study online for the 50-credit minor courses which are the basis for the MSc program. In my presentation I will be speaking about the adaptation of this process to practice. The “Enhancing the spread of online forms of education and training, strengthening the relationships between public education and the places for community internet services” (p. 93) action plan can be found in the National ICT Strategy 2014-2020. In this plan the government is relying on libraries too. Not only does the use of online courses in training informatics librarians include the online learning possibility but it also means that they gain the practical knowledge about a training method which will have to be introduced at their institutions.