Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

EKF CK - C Terem
2. KÖZNEVELÉS, FELSŐOKTATÁS, ELEKTRONIKUS TANULÁSI KÖRNYEZETEK

Mobil alkalmazások az oktatásban

Előadók

  • GÖNCZINÉ KAPROS Katalin

Elsődleges szerzők

Témakör

2.12 Digitális írástudás fejlesztése

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

Az otthoni és iskolai tanulásnak, munkának, mobil kommunikációnak illetve a szórakoztatásnak, napjainkban alapvető eszközeivé váltak - a hagyományos asztali számítógépeket lassan megelőzve -, a mind többet tudó okostelefonok, táblagépek, laptopok, illetve notebookok. Az új generációk élete részévé váltak a mobil eszközök, a rajta futó alkalmazások, az internet, a virtuális világ. Az oktatás hatékonyságát csak úgy tudjuk növelni, ha alkalmazkodunk az új generációk igényeihez. Az általuk használt eszközöket a tanulás és tanítás szolgálataiba kell álltani. A felmerülő igények kielégítésére számos elektronikus tananyag látott napvilágot, amelyben kihasználásra kerültek az elektronikus környezet adta lehetőségek, főképp a vizualizáció terén, amely könnyebb megérthetőséget, hatékonyabb tanulást eredményez. Az e-learningben történő oktatás, megoldást jelent számos felmerülő problémára (pl. távolság), ugyanakkor komoly infrastrukturális feltételeknek kell megfelelnie. Ezzel szemben a mobil eszközök, mint pl. okostelefonok, táblagépek robbanásszerű elterjedése új utakat nyitnak az oktatás területén. Az okostelefonokon megjelenítendő oktatási tartalmak, oktatóprogramok, tanulást segítő játékok, gyakorlást, megértést segítő alkalmazások bármikor és bárhol elérhetőek, hatékonyságukat növeli, hogy minden szabad percben használhatóak. Egyes alkalmazások interaktív tanulást, oktatóval offline, illetve online kommunikációt is biztosít. Kutatásomat ezen új irányelvek motiválták. Megvizsgáltam és összegyűjtöttem napjainkban mobil eszközökre kifejlesztett alkalmazásokat. A szoftvereket az általános-, közép- és felsőoktatásban való használhatóságuk alapján kategorizáltam. Az új igényeknek megfelelni, hatékonyabb tanulást biztosítani, mindig is az oktatás elsődleges feladata volt. Kutatásommal rá szeretnék mutatni az új, már elérhető lehetőségekre, amelynek alkalmazására hazánkban is egyre növekvő igény van.

Angol nyelvű előadáscím

Mobile applications in education

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

In our everyday smart phones, tablet computers, laptops, and notebooks – slowly overtaking desktop computers – became basic tools of home and school learning, work, mobile communication, and entertainment. Mobile devices and applications, the Internet, and the virtual world became parts of the life of the next generations. The effectiveness of education can only be improved if the demands and needs of the next generations are met. The devices they use need to set into service for learning and teaching. To meet the presenting needs a variety of e-learning material was published, in which the possibilities offered by electronic environment were exploited, especially in the field of visualization, which results an easier comprehension, and more effective learning. Teaching in e-learning is a solution for many problems (e.g. distance), however, it must comply serious infrastructural criteria. In contrast the explosive spread of mobile devices (e.g. smart phones, tablet computers) opens new ways in the field of education. Educational contents (like tutorials, games for improving learning, applications for helping practice and comprehension) displayed on smart phones can be accessed anytime, anywhere, and the fact, that they can be used in every spare moments increases their effectiveness. Some applications even provide interactive learning, as well as online and offline communication with the instructor. My research was motivated by these new guidelines. I studied and collected the most recent applications developed for mobile devices. These pieces of software were categorized based on their usefulness in elementary, secondary, and higher education. To meet new requirements, to provide more effective learning have always been the primary task of education. With my research I would like to point to the new, available options, of which there is a growing need in our country of its application.