Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

EKF CK - C Terem
2. KÖZNEVELÉS, FELSŐOKTATÁS, ELEKTRONIKUS TANULÁSI KÖRNYEZETEK

Kistelepülésen élők esélyeinek növelése informatikával a "Tudásod a jövőd” programban

Előadók

  • STÓKÁNÉ PALKÓ Mária

Elsődleges szerzők

Társszerzők

Témakör

2.10 Informatikai alkalmazások az iskola mindennapjaiban

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

A program alapvető célja a felnőtt lakosság gazdasági versenyképességének növelése, valamint munkaerő piaci, elhelyezkedési esélyeinek növelése.

A munkaerőpiacra jutni korszerű ismeretek birtokában lehet, és azok fejlesztése segít abban, hogy meg is lehessen tartani a munkahelyeket. Ehhez szükséges, hogy digitális ismeretekkel és idegen nyelvi tudással is rendelkezzenek a munkavállalók. A projekt a digitális ismeretek-kel és nyelvi kompetenciákkal rendelkező lakosság számának növelését célozta.

Ezzel a projekttel hazánk csatlakozott az Európai Unió országaiban meghirdetett élethosszig tartó tanulás igényének kialakításáról szóló programhoz.

Az Európai Parlament és Tanács 2006-ban kiadott ajánlása összefoglalja ehhez az élethosszig tartó tanuláshoz szükséges kulcskompetenciákat, melyek közé az idegen nyelvi és digitális kompetenciák fejlesztését is sorolják.

A projekt közvetlen célja minimálisan 100.000 fő - köztük legalább 10.000 fő hátrányos hely-zetű - személy bevonása.

Az ISZE 31 településen szervezett sikeres 30 órás „IKT01” képzést 465 fő részvételével, eb-ből a konferencia helyszíne vonzáskörzetében 2 tanfolyamot tartott (Vajdácskán és Hercegkúton) 2*16 fő részére. A résztvevők 50%-a pedagógus volt. A pedagógusok számára az oktató-nevelő munkát segítő feladatokat dolgoztunk ki, hogy azonnal tudják alkalmazni a megszerzett tudást.

A mai elektronikus tanulási környezetekben már nemcsak egyszerű tartalommegosztásról szól, hanem kooperáció a tanulók, illetve a pedagógusok és a tanulók között; a konstruktív folyamatok támogatása a pedagógusoktól komoly oktatásszervezést, a hagyományostól eltérő (tanulói és tanári) szerepek vállalását, folyamatos átalakulást kíván.

Ezekre a feladatokra próbálták a szerzők felkészíteni a résztvevő pedagógusokat.

Saját élményű példák, reflexiók, fényképek bemutatása.

Angol nyelvű előadáscím

Improving chances for inhabitants of small settlements with Informatics in the program of „Your knowledge is Your future”

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

The primary aim of the program is the improvement of the economic competitiveness of the adult inhabitants, and the growth of their chances of employment.

Entering the labour market is possible only by possessing modern ideas, and expanding those ideas is necessary for staying there. In order to stay employed, people need to have digital and foreign language knowledge. The project intends to raise the number of inhabitants who have developed digital and foreign language competencies.

Via this project, Hungary has joined the European Union program on creating claims for life long learning.

The European Parliament and Council published their recommendation in 2006 which summarizes the key competences necessary for life long learning, including the development of digital and foreign languages competences as well.

The direct aim of the project is to involve at least 100,000 people, out of which at least 10,000 people are socially disadvantaged.

The ISZE organized successful, 30 lessons long IKT01 courses in 31 settlements, involving 465 people. 2 of these courses were conducted in the catchment area of the conference location, in Vajdácska and Hercegkút for 2X16 people. 50% of the participants were educators. In order for them to use the acquired knowledge immediately, we created excercises that assist them in their teaching activities.

The electronic learning environment today is not only about sharing contents, but it also enhances cooperation among students, and between teachers and students. Supporting constructive processes requires serious education organization, the taking of not traditional roles and continuous transformations from the teachers.

The authors intended to prepare the participating educators for these activities.

Examples, reflections, pictures presented from own experience.