Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

MHK színházterme - A Terem
3. TARTALOMSZOLGÁLTATÁSOK: KÖNYVTÁRAK, LEVÉLTÁRAK, MÚZEUMOK

Az aktuális infokommunikációs stratégiák (policy) nemzetközi áttekintése

Előadók

  • RACSKO Réka

Elsődleges szerzők

Témakör

3.1 Fejlesztési stratégiák, fejlesztési programok

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

Az elektronikus tanulási környezetek kialakítását és bevezetését célzó összehasonlító pedagógiai kutatások egyik aspektusa az országok infokommunikációs stratégiáinak vizsgálata. Munkám során a globális nemzeteken (Európai Unió, OECD-országok) átívelő K+F programok mellett szeretném összehasonlítani Ausztria, Észtország, Dél-Korea valamint Szingapúr országos fejlesztési terveit, valamint ezen túlmenően egy szempontrendszer alapján hazánk stratégiáját is vizsgálnám a K12 korosztályt érintő oktatási információs és kommunikációs technológiákat érintő lehetőségekre fókuszálva. A választott országokra azért esett a választásom, mert egyrészt a nemzetközi tanulói teljesítményméréseken elért helyezést fontos kritériumnak tekintem, valamint szeretném az IKT-területén jól  (bevált) gyakorlatként aposztrofált országokat összehasonlítani, és ez alapján az aktuális trendeket felvázolni.

Angol nyelvű előadáscím

International survey of the current ICT policy

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

One aspect of comparative educational research aiming for the development and introduction of e-learning environment is the survey of the ICT policy of countries.

In my work, in addition to global trans-national (European Union, OECD countries) R&D programs, I would like to compare the national development plans of Austria, Estonia, South Korea and Singapore. Furthermore I would like to examine the policy of our country, based on a system of criterion, focusing on the possibilities of educational information and communication technologies affecting the K12 age group.

I have chosen these countries, because in one hand a rank achieved in the international measurement of student performance is an important criterion, on the other hand I would like to compare countries that are set examples in the field of ICT, and to outline the current trends.