Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

Debreceni Egyetem - A terem
3. TARTALOMSZOLGÁLTATÁSOK: KÖNYVTÁRAK, LEVÉLTÁRAK, MÚZEUMOK

Képzési programok és új technológiák a tartalomszolgáltatásban közgyűjtemények számára

Előadók

  • Dr. SINKA Róbert

Elsődleges szerzők

Témakör

3.8 Új technológiák alkalmazása a tartalomszolgáltatásban

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

A közgyűjtemények egyik fő feladata a hazai és a nemzetközi információhoz, tudásanyaghoz való szabad hozzáférés biztosítása. Az információ korában létrejövő digitális tudástárak sokasága, és az abban megszülető virtuális, más néven „tudás allokációs” adattér pedig egyre nagyobb és egyre bonyolultabb struktúrájú. Az adattér kezelését, értelmezését nem csak a technológiai megoldások segítik, hanem azok a közgyűjteményeknél dolgozó szakemberek is, akik ezeket az eszközöket alkalmazva a tudásanyagot közvetítik a felhasználók felé.

A Monguz Kft. Qulto portfóliója számos szoftvermegoldást kínál, amelyeket a közgyűjtemények már ma is széles körben használnak. Az előadás első része az ezekhez kapcsolódó, ingyenesen elérhető e-learning képzési programokat mutatja be. Az előadás bepillantást ad az egyes tartalmakba és a tevékenységi formákba. Az oktatási programok moduláris felépítésébe, amelyek kötött és személyes tanulási útvonalakon is bejárhatók. Az egyes modulokban végzett munkát több szintű értékelési rendszer segíti. A teljesítményt pedig értékelések, kitűzők, digitális és hagyományos oklevelek ismerik el.

Az előadás második része azokat a technológiai megoldásokat mutatja be a gyakorlatban, amelyek a képzési programok fejlesztése során jöttek létre. Ezek a technológiai megoldások a már meglévő közgyűjteményi rendszereket egészíthetik ki és válaszolhatnak a kérdésre: Hogyan lehet a különféle alapokra épülő tudástárakat összefogni, és élővé tenni az oktatásban úgy, hogy mindeközben a szerzői jogok kezelése is megoldott? Az adattárak olyan integrációs komponenssel egészülhetnek ki, amelyek képesek a digitális (szöveges és AV) tartalmakat szegmentálni és az oktatási folyamatba beemelni. A módszert és a technológiát a közgyűjteményi intézmények felhasználhatják a köz- és felsőoktatásban, vagy maguk is szervezhetnek ennek segítségével non-formális képzési programokat.

Angol nyelvű előadáscím

Training programmes and new technologies in the field of content services for public collections

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

An important task of the public collections is to grant open access to information and knowledge without borders. The collection of knowledge bases in the currently established virtual data sphere (based on allocated knowledge) are more and more complex. To handle this sphere we need not only IT-solutions but experts working with public collections, professionals who can use the relevant IT services to transfer knowledge to users.

The Qulto portfolio of Monguz Ltd offers several software solutions (already used in public collections). The first part of the presentation is introducing some e-learning educational programmes that can supplement the currently used product portfolio in public collections, then it offers an overview of the forms of e-learning contents and activities, and about the modular structure of the e-leaning system that is supplemented by a comprehensive user-friendly evaluation system. The user receives feedback of their learning results through different kind of evaluation forms, traditional and online certificates and online badges.

The second part of the presentation is focusing on the technical solutions that were born through the development of e-learning education programmes. These solutions are functioning as add-ons to currently existing integrated public collection systems. By these new solutions we offer an answer to the challenge of integrating several independently developed knowledge bases in a single platform with copyright management service functions. The different databases can include an additional component that can segment digital content (in text or AV formats) and integrate them to the education process. The public collections in general and higher education institutions can use the method and technology offered by our company. Furthermore, in this way they can also develop their own non-formal educational programmes.