Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

Debreceni Egyetem - B terem
3. TARTALOMSZOLGÁLTATÁSOK: KÖNYVTÁRAK, LEVÉLTÁRAK, MÚZEUMOK

A könyvtárhasználók igényeire szabott szolgáltatásfejlesztés az Egyetemi Könyvtárban

Előadók

  • CZINKI-VIETORISZ Gabriella

Elsődleges szerzők

Témakör

3.1 Fejlesztési stratégiák, fejlesztési programok

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

Az Egyetemi Könyvtári Szolgálat K21 minőségfejlesztési munkacsoportjai több alkalommal végeztek kérdőíves felmérést, melyben több felhasználó is kérte a dokumentum kikérést megkönnyítő szolgáltatás bevezetését és ez az igényt a napi kiszolgálás során is jelezték a könyvtárosok felé. Ehhez kapcsolódva előadásomban bemutatom az elektronikus dokumentumkikérés bevezetésének folyamatát a tervezéstől, az egyeztető megbeszéléseken át a tesztelésig, majd a megvalósításig. Kitérek a korábbi dokumentumkikérés gyakorlatának ismertetésére, a különböző katalógusok bemutatására. Részletesen szólok az elektronikus kikéréshez kapcsolódó módosításokról, amelyeket az Aleph IKR-ben végeztünk el, melyek közül a lényegesebbek az új gyűjtemények kialakítása, egyes gyűjtemények rendezése valamint a jogosultságok változtatása olvasói és példány oldalról is. Vázolom a web-OPAC-ban történt új beállításokat, módosításokat, az űrlap mezőinek kialakítását időszaki kiadvány és egyéb dokumentumok esetében, a mezők elnevezését, a kötelező mezők megjelölését, az automatikus beállításokat. Kitérek a nem raktári, a külső raktári és a bármely okból nem kikérhető dokumentumok esetében beállított üzenetekre. Előadásomat az olvasói visszajelzések és a statisztikai adatok ismertetésével zárom.

Angol nyelvű előadáscím

Service development tailored to the users’ needs in the ELTE University Library

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

The University Library Service (EKSZ) K21 quality development groups have carried out surveys several times. Many of those who filled in the questionnaires and those who visited the library in person asked for the introduction of services that make document ordering easier. In this study, I describe every aspect of this installation such as planning, meetings, testing and programming. I also focus on the old practice of document ordering. I precisely write about changes that were made in the Aleph IKR (integrated library system). I would like to highlight the creation of new collections, ordering collection, and making changes in entitlements from reader and copy side. I also mention the new setup and modifications in web-OPAC, the creation of form fields in case of periodicals and other documents, naming of form fields, marking obligatory fields, and automatic setup. I also focus on setup messages that contain information about documents stored in off-site storage, or at other places or cannot be ordered. Finally, I present statistics and the readers’s feedback.