Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

Debreceni Egyetem - B terem
3. TARTALOMSZOLGÁLTATÁSOK: KÖNYVTÁRAK, LEVÉLTÁRAK, MÚZEUMOK

Olvasási élmény feldolgozása IKT eszközökkel

Előadók

  • LENGYELNÉ DR. MOLNÁR Tünde

Elsődleges szerzők

Témakör

3.11 Könyvtárak szerepe a digitális írástudatlanság felszámolásában

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

A gyerekek megváltozott információ szerzési szokásai az olvasáshoz való viszonyukra is hatással van, ezért fontos olyan megoldásokat, támogatási rendszereket keresni, melyek segítik az olvasás népszerűsítését, támogatják az olvasott tartalom értelmezését. A digitális kultúra terjedése nemcsak az olvasási szokásainkat befolyásolja, hanem egy olyan új feldolgozási eszköztárat kínál, amit kreatívan alkalmazva növelhetjük az olvasás szeretetét. Előadásomban olyan olvasási élmények feldolgozására szolgáló- digitális lehetőségek kerülnek bemutatásra, amik nemcsak a tanórai keretek között alkalmazhatóak, hanem a non-formális oktatásban is. Bemutatásra kerül a módszerek gyűjteményéből készült online eszköztár, ahol a kipróbált kísérletek tapasztalataival, eredményeivel, valamint további lehetőségek gyűjteményével kívánjuk segíteni a szakembereket. Alkalmazásukkal a könyvtárak is aktivizálhatják a tanulókat, növelhetik az olvasás élményének igényét. A módszerek használata erősíti a könyvtárak szerepét, továbbá a motiválás mellett a tanulók digitális írástudását is fejleszti.

Angol nyelvű előadáscím

Processing reading experience by ICT tools

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

Changed information gaining habits of children have effects on their relationship to reading as well, therefore it is important to find solutions, supporting systems which encourage reading, enhance understanding the read content. Spread of digital culture influences not only our reading habits, but provides a new processing set of tools which, when applied in a creative way, may improve affection to reading. In my lecture digital possibilities for processing reading experiences are introduced which can be applied not only in lessons, but in non-formal education as well. The online set of tools made from the collection of methods is also introduced to help professionals with the experience, results coming from the experiments, and with the collection of further possibilities. When applying them also libraries can make students more active, enhance the need to gain reading experience. The usage of these methods increases the role of libraries, furthermore, besides motivation it also develops digital literacy of students.