Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

Debreceni Egyetem - C terem
2. KÖZNEVELÉS, FELSŐOKTATÁS, ELEKTRONIKUS TANULÁSI KÖRNYEZETEK

Felhő alapú informatikai rendszerek vs. lexikális ismeretek

Előadók

  • STÓKA György
  • Dr. ANTAL Péter

Elsődleges szerzők

Témakör

2.9 Digitális írástudás fejlesztése

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

A mai korszerű mobilkommunikációs eszközök működése elképzelhetetlen a felhő alapú

technológia használata nélkül. A Cloud Computing, az adattárolás, a megosztás és a biztonság

terén is bizonyította létjogosultságát. A nagyvállalati szférában már hétköznapi módon

működő rendszerek megértek arra, hogy az oktatásban is egyre bővülő körben használjuk ki a

lehetőségeit. A nagy szolgáltatók a Google, az Apple, vagy a Microsoft szolgáltatásai

támogatják a webes alapú, virtuális osztálytermek, tanulói közösségek, kialakítását, az

osztálymenedzselés minden szintjén, tananyagok megosztásától, a feladatok kiadásától azok

értékeléséig egyaránt.

Elgondolkodtató ugyanakkor, hogy a pedagógusok– tisztelet a kivételnek – a számonkérések

során még mindig nem tudnak elszakadni a régi, „jól bevált” módszerektől. A szóbeli

feleltetés, a dolgozatírás még legtöbbször úgy kezdődik, hogy „csukjatok be mindent” (értsd;

zárjátok el magatokat az összes létező forrástól, amiből az információkat meríthetnétek), és

pusztán az emlékezetre hagyatkozva kell a kis- és nagydiákoknak, illetve a felsőoktatási

intézmények hallgatóinak számot adni a „tudásukról”. És ez a „tudás” az esetek nagy

hányadában még mindig az ún. lexikális ismeretek puszta felidézését jelenti.

A szerzőpáros idősebb tagja egy 1998-as SULINET-konferencián megpróbált rávilágítani a

tanulási–tanítási folyamat „beviteli és kiviteli oldalai” között tapasztalható ellentmondásra, de

úgy tűnik, a téma az elmúlt közel két évtized alatt szinte semmit sem veszített

aktualitásából…

Előadásunkban szeretnénk rávilágítani a témával kapcsolatban azokra a lehetőségekre,

melyek segíthetik egy korszerű IKT alapú gondolkodásmód megjelenését a mindennapi

pedagógiai munkában.

Angol nyelvű előadáscím

Cloud computing systems vs. lexical knowledge

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

The operation of today’s modern mobile communication tools cannot be imagined without the usage of cloud based technologies. Cloud computing has proven its raison d’etre in data- storing, -sharing, and –security. The potentials of these systems, that are already considered ordinary in the corporate sphere, are ready to be used more and more in education as well. Large suppliers, the services of Google, Apple or Mocrosoft support the creation of web-based, vitrual classrooms and learning communities on all levels of class-management, from sharing curriculum, presenting tasks until their evaluation. Most of the educators however, are still not able to discard their „old, well-tried methods” while testing on their students’learning. Oral questioning, test writing still starts with „close everything” (meaning: lock yourselves away from all the existing information sources), and the pupils of primary, secondary schools and even college students must rely only their memories while presenting their knowledge. This „knowledge”, in most cases, is still the mere recall of lexical knowledge. One of the writers tried to highlight the contradiction between the input-output sides of learning-teaching procedures already in 1998 at a SULINET conference, it seems this topic has remained relevant in the last two decades. In our presentation we would like to draw attention to the possibilities and potentials that might facilitate the appearance of a modern ICT based mentality in the everyday pedagogic work.

Telefonszám (ha eltér az előadóknál megadottaktól)

+36203871038