Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

Debreceni Egyetem - C terem
2. KÖZNEVELÉS, FELSŐOKTATÁS, ELEKTRONIKUS TANULÁSI KÖRNYEZETEK

Egy adaptív elektronikus tanulási környezet kipróbálásának tapasztalatai

Témakör

2.3 Közoktatási tartalomszolgáltatás, elektronikus tananyag-adatbázisok

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

Az elektronikus tanulási környezetek (ETK) szerepe a felsőoktatás mellett folyamatosan nő a közoktatásban is. Az adaptivitás az oktatásban – egyfajta értelmezés szerint – olyan differenciálást jelent, amely egységes oktatás megvalósítását biztosítja a tanuló egyéni sajátosságainak ismeretében és azok minél nagyobb fokú figyelembe vételével. Az ETK használata mellet a gyakorlatban ez rendszerint azt jelenti, hogy az alkalmazott szoftver valamilyen módon nyomon követi a felhasználó előrehaladását, és a tanuló adott kompetenciaszintjének, képességszintjének megfelelő feladatokat ír elő. Az adaptív tesztelés során – ismerve egy feladat nehézségszintjét illetve a tanuló aktuális képességszintjét – teljesen az egyénre szabott feladatsor generálható. Ha a tanuló túl egyszerű feladatokat kap egy tesztben, akkor azok megoldása nem jelent számára kihívást, míg ha folyamatosan túl nehéz feladatokkal találkozik, akkor a sikertelenség, a sorozatos kudarc csökkenti a motivációját. Egy jól felépített adaptív rendszer minden tanuló számára olyan feladatsorokat állít össze, melyek nehézségükben a leginkább illeszkednek a tanuló egyéni sajátosságaihoz. Az Eszterházy Károly Főiskola 2015 novemberében a Gyakorlóiskola 150 tanulójának bevonásával végzett kísérletet, melyben a 2015 őszén bemutatott nemzeti Köznevelési Portál (NKP) tesztrendszerét próbáltuk ki a hetedik osztályos matematika kísérleti tananyag felhasználásával. Előadásomban ennek tapasztalatairól és eredményeiről számolok be.

Angol nyelvű előadáscím

Experiences testing an adaptive electronic learning environment

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

The role of electronic learning environments is becoming increasingly important both in public and higher education. Adaptivity in education – as some assume – presents a kind of differentation technique, which ensures uniform standards of education but at the same time bears the students' individual characteristics in mind. Using an electronic learning environment usually means that the software used traces the student's progress, and specifies the tasks most suitable and relevant to their own individual competencies. During the adaptive testing process – knowing the task difficulty and the student's current level of competency – a perfectly customized survey can be generated. When a task is too easy for a student solving it does not challenge her/him. But, if a task is too difficult, then permanent failure will decrease his/her motivation. A well-designed adaptive system can create the most suitable tasks for all students regardless of their competencies. Eszterházy Károly College and its Practise School carried out an experiment involving 150 students in November, 2015. In this experiment we tested the assessment system of the NKP (Nemzeti Köznevelési Portál, National Public Education Portal) using the experimental Maths curriculum of the seventh grade. In my presentation I’d like to report on the experiences and results of this experiment.