Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

Debreceni Egyetem - C terem
2. KÖZNEVELÉS, FELSŐOKTATÁS, ELEKTRONIKUS TANULÁSI KÖRNYEZETEK

Korszerű tanulás támogatás erőforrásai a felsőoktatásban

Témakör

2.9 Digitális írástudás fejlesztése

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

A mai generációk újabb és újabb kihívásokat gördítenek felénk, a hagyományos nevelési, oktató módszereink kiegészítésre szorulnak. Szembesülnünk kellett a megváltozott igényekkel, a tanulókat már nem köti le, az „animáció” nélküli krétát és táblát használó oktató.Az új korosztály igényli a dinamikus, aktív, medializált tartalmakat, mely bizony nagy kihívást jelent az oktatóknak. A kérdés most is az, ami mindig is foglalkoztatta az oktatókat, hogy hogyan keltsék fel érdeklődésüket az adott tananyag iránt, és fejlesszék problémamegoldó képességüket. Ha sikeresek akarunk lenni ebben a kérdésben, akkor a modern oktatási módszerek mellett alkalmazzuk a legmodernebb IKT technológiák adta lehetőségeket. Előadásomban bemutatásra kerül az Eszterházy Károly Főiskolán most záruló felmérés, aminek a célja az eredményes tanári munka háttérfeltételeinek vizsgálata, tanulási szokások felmérése, eredményesebbé tétele hallgatói szemmel. A felmérésben kitérek a hallgatók elektronikus- és hagyományos könyv olvasási szokásaira. Melyiket részesítik előnyben? Választ keresek arra, hogy miért csökken a könyvtárak népszerűsége, melyek azok az új szolgáltatások, amelyek vonzóak lehetnek? Miként viszonyulnak a hallgatók az e-tankönyvekhez, on-line tananyagokhoz, valamint az elektronikus könyvtárakhoz? Miként hatnak a technikai eszközök a tanulásra és annak módjára? Hogyan változott meg a tanulás, az oktatás rendszere, mi szorul még változtatásra? A hallgatók tanulási szokásainak, igényeinek felmérése elengedhetetlen ahhoz, hogy a tanítás és a hozzá szorosan kapcsolódó területek kellőképpen alkalmazkodni tudjon a kor megváltozott igényeihez.

Angol nyelvű előadáscím

Resources of Up-to-date Promotion of Learning in Tertiary Education

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

Today’s generations make us face newer and newer challenges. This leads to the need for the completion of our traditional educational and teaching methods. Demands have changed and learners no more can be engaged by an instructor merely using chalk and board without „animation”. New age-groups require dynamical, active and medialized contents, which is an enormous challenge to instructors. The question that instructors have always been occupied with remains the same: how to arouse students’ interest in school-work and develop their problem-solving skills. To manage this we must apply the opportunities of most modern ICT technologies besides modern teaching methods. In my lecture, the aim of which are doing a research on the background conditions of effective teaching, making a survey about learning habits and making them more productive from the students’ point of view, a presently ending survey in Eszterházy Károly College is being shown. In the survey I am touching on reading electronic and ordinary books habits of the students: - which of the two they prefer - how they approach to e-course books, online learning materials or electronic libraries - how technical devices influence learning and its way - in what way has the system of learning and education changed and what else should be modified. Surveying the learning habits and needs of students is indispensable to make teaching and other areas tightly connected to it truly capable of adapting to the altered demands of our time