Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

Debreceni Egyetem - C terem
2. KÖZNEVELÉS, FELSŐOKTATÁS, ELEKTRONIKUS TANULÁSI KÖRNYEZETEK

Eye-tracking eszközzel végzett használhatósági tesztek eredményei − egy felsőoktatásban alkalmazott weblap vizsgálata

Előadók

  • KVASZINGERNÉ Prantner Csilla

Elsődleges szerzők

Témakör

2.3 Közoktatási tartalomszolgáltatás, elektronikus tananyag-adatbázisok

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

2015-ben az Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézetében egy oktatói portál-keretrendszer fejlesztése történt. Ennek alkalmazása előtt úgynevezett használhatósági teszteket végeztünk a diákok illetve az oktatók körében a rendszer működését illetően. Egy webes keretrendszer széles körben történő használata előtt ajánlott a rendszeren ilyen jellegű teszteket elvégeztetni azon felhasználói körből választott 3-5 személlyel, akik azt a későbbiekben várhatóan használni fogják. Az ún. usability tesztek elvégzésével ugyanis olyan weblap működésével és használatával kapcsolatos tervezési és kivitelezési hibák kerülnek felszínre előzetesen, amelyek az adott rendszer nyilvános bevezetése után derülnének csak ki efféle ergonómiai tesztelés hiányában. Amennyiben a hagyományos usability teszteket egy ún. eye-tracker (szemmozgáskövető) hardver eszköz bevonásával végezzük, az adatokat adatbázisban rögzítjük, s ezekből speciális szoftverekkel kimutatásokat végzünk, úgy egzakt és szemléletes képet kapunk a problémák helyéről és természetéről. Így igen nagy költségkiadásoktól, illetve felesleges munkáktól óvhatjuk meg magunkat. Előadásomban először a felhasználói tesztek menetét, majd az elkészült rendszer szemmozgáskövető eszköz segítségével végzett usability tesztek eredményeit szeretném bemutatni. Arról is szó esik, hogy az eredmények tudatában mennyiben módosítottunk a rendszer előzetes tervein, s azok mekkora súlyban befolyásolták a végleges forma kialakítását.

Angol nyelvű előadáscím

Analyzing the results of usability tests performed by an eye tracking device − examining a webpage serving higher education purposes

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

In 2015 researchers in the Institute of Media Informatics of the Eszterházy Károly College developed an instructor portal framework system. In order to assure problem free operation students and instructors were included in so-called usability tests prior to the implementation. It is recommended that such tests of a web-based framework system include a sample of 3-5 persons representing potential and prospective users. Such usability tests can reveal and identify design and implementation errors, which otherwise would remain hidden until the actual launch and use of the program due to the lack of ergonomic testing. The use of eye-tracking hardware in traditional usability testing and the preparation of reports according to the obtained data with special software can help in attaining accurate and clear information concerning the location and main aspects of the given problems. Consequently, such usability tests can not only function as cost saving measures, but spare us from unnecessary effort. In my presentation I introduce the usability tests and then illustrate the results obtained via the deployment of the eye-tracking apparatus. The lecture will also discuss the actual modification of the preliminary system plans and their impact on the elaboration of the final outline of the program.
A sample of 3-5 prospective users is sufficient for obtaining reliable results. (During testing we may make sound and video recordings as well).

Telefonszám (ha eltér az előadóknál megadottaktól)

+36205785182