Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

Debreceni Egyetem - C terem
2. KÖZNEVELÉS, FELSŐOKTATÁS, ELEKTRONIKUS TANULÁSI KÖRNYEZETEK

Oktatáshoz kapcsolódó információk elemzése és vizualizációja a Moodle elearning rendszerben

Témakör

2.2 Távoktatási rendszerek, MOOC oktatási portálok

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

A hazai felsőoktatás legkedveltebb elearning keretrendszere számos adatot és információt nyújt a kurzusokkal és az azokban zajló oktatási folyamatokkal kapcsolatban. Ezek az információk kiemelt fontossággal bírnak mind a rendszer üzemeltetői, mind a kurzusok résztvevői számára.

Melyik kurzusban hány hallgató van? Melyik kurzus foglalja a legtöbb tárhelyet? Ki legaktívabb oktató? Mely tesztkérdések okozzák a legtöbb problémát? Ki hány feladatot teljesített eddig? Ki és miért „maradt le” egy adott kurzusban? Mennyi időt tölt egy-egy hallgató a kurzus teljesítésével?

Ezek, és az ehhez hasonló kérdések gyakran felmerülnek egy elearning rendszer használata során, azonban ezen információk kinyerése és értelmezése egyáltalán nem egyszerű feladat.

A Moodle számos olyan standard eszközzel, valamint kiegészítő modullal rendelkezik, amely a naplózási rendszerre ráépülve segíti az egyedi „kérdésekre” választ adó adatok kiolvasását és szükség esetén ezek grafikus formában való megjelenítését. Előadásomban néhány gyakorlati példán keresztül ezen eszközöket szeretném bemutatni.

Angol nyelvű előadáscím

Analysis and visualization of education-related information in the Moodle elearning managment system

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

Analysis and visualization of education-related information in the Moodle elearning managment system

The most popular e-learning platform of the Hungarian higher education provides a variety of data and information on courses and educational processes. This information is of paramount importance for both system operators, and participants of the courses. How many students do you have in courses? Which courses need the biggest storage space? Who is the most active instructor? Which test questions cause the most problems? How many tasks have been performed? Who performed the tasks? How much time does it take for a student to fulfill the course? These, and similar issues often encountered when using an e-learning system, however, retrieval and interpretation of this information is not at all an easy task. Moodle has a number of standard tools, as well as additional modules which facilitate reading and the graphical display of the data answered to the specific questions. In my presentation I would like to present these assets through some practical examples.

A kapcsolattartó levelezési címe (ha eltér az előadóknál megadottaktól)

vagvolgyi.csaba@gmail.com

Telefonszám (ha eltér az előadóknál megadottaktól)

+36203875077