Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

Debreceni Egyetem - C terem
2. KÖZNEVELÉS, FELSŐOKTATÁS, ELEKTRONIKUS TANULÁSI KÖRNYEZETEK

Mikrotartalom alapon szervezett ismeretfelhalmozás a műszaki tanárképzésben

Előadók

  • HORVÁTH CZ. János

Elsődleges szerzők

Témakör

2.2 Távoktatási rendszerek, MOOC oktatási portálok

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

Korunk világának fiataljai az internetes tartalom-megosztó portálok tevékeny, mindennapos használatával új tartalomfogyasztási kultúrát alakítanak ki. A tartalomra szánt átlagidő lecsökken, de az egységnyi idő alatt megtekintett szöveges, képi vagy más médiatartalmak száma növekszik. Az "információ-habzsolás" előtt nincs technikai akadály: a korszerű, Web2.0-ás technológiák lehetőséget teremtenek a folyamatos híráramlásba való bekapcsolódásra. Ám ebben a helyzetben is működik a közgazdasági alapszabály: a bőséges erőforrások értéke csekély. Az információ értékének inflálódásával ellentétes törekvésként indult újra egy kísérlet, amelyben a mikrotartalom oktatásban betölthető értéknövelő lehetőségeit vizsgáljuk. Az egyetemi oktatás támogatása céljából alkotott mikrotartalmak tagoltak, kis méretűek, egységnyi mennyiségben kezelhetők, miközben a hordozott információ helyességét a tanulóközösség nevesített szerzői, a közösségi visszajelzések, és az oktatók lektorálása biztosítja.

A korábban megkezdett mikrotartalom-megújító munkafolyamat következő állomása kerül bemutatásra. A Web2.0-ás környezetben létrehozott számítógépes rendszerben minden résztvevő saját mikrotartalom-gyűjtemény hozhat létre, majd ezeket a nyilvánosság számára megnyithatja. Minden mikrotartalom egyedi azonosítót kap, a szerzői adatok megmaradnak, így a gyűjtemények és elemeik szabadon bemásolhatók saját mikrotartalom-gyűjteményekbe. A beszámolómban amellett érvelek, hogy ezzel a módszertani megoldással a tanulóközösség saját erejéből saját tudásvagyont építhet magának, amely az oktatási eredmények javulását eredményezheti.

Angol nyelvű előadáscím

Microcontent based knowledge accumulation of technical teacher training

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

Young people of today's world establish a new kind of culture with regard to information usage patterns. The average time for information processing decreases, but the number of contents touched per time unit increases. Modern web 2.0 techniques create opportunities for involving in the online news and feeds. The economic rules seem to be valid also here: the value of abundant resources is very low. The inflation of information value contrary pursuit began an experiment, where we examine the possibilities of microcontent in developing of education. In support of university education we develop microcontent blocks (eg. BME SysBook project), which consist of independent, miniature parts. These parts are easy to use as the information carried within them can be graded by learning communities and university professors. A web 2.0 framework was created where users can produce own microcontent collections. These collections can be published and linked. Each microcontent and collection is assigned by a unique identifier; this fact guarantees the survival of copyright data. However, collections and their components (microcontent units) can be freely saved and copied to other collections.