Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

Szegedi Tudományegyetem, József Attila Tanulmányi és Információs Központ -
2. KÖZNEVELÉS, FELSŐOKTATÁS, ELEKTRONIKUS TANULÁSI KÖRNYEZETEK

Integrált oktatási platform: tanteremtől az otthoni tanulásig, tanulói eszközök szerepe a tantermi oktatásban

Előadók

  • TÖRÖK Péter

Elsődleges szerzők

Témakör

2.5 Korszerű tantermi technológiák és hálózati alkalmazások

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

Az oktatás a világon mindenütt válságban van, amit a hagyományos tartalmakból az információs technológiába való átmenet okoz. Míg a tradicionális tananyagon nevelkedett tanárok többsége számára kihívás a digitális technika rutinszerű használata, az okostelefonnal, tablettel a kezükben felnövő gyerekek azt érzik értelmetlennek és ósdinak, ha olyan helyzetekben, amikor a hétköznapi életében minden normális ember ilyen eszközöket használna, ez az iskolai tanórán nem történik meg. Ugyanakkor az iskolában is el kell kerülnünk, hogy az eszközök rabjává váljunk. Az oktatás, a képességfejlesztés alapja továbbra is az emberi interakció, amelyben az igénybe vett eszközök csak a folyamat kiszolgálói.

Bár a tanároktól elvárható, hogy a rendelkezésükre álló eszközöket az órai munkájuk során kompetensen használják, az már nem, hogy a viharos gyorsasággal változó hardverek, operációs rendszerek, alkalmazások világában is mindig naprakészek legyenek. Nekik olyan, viszonylag állandó és technikai hibáktól mentes oktatási környezetre van szükségük,

  • amelyben minden kéznél van és azonnal működőképes,
  • amelybe a megszokott és lehetőleg a jövőbeli eszközök és alkalmazások is integrálhatók,
  • amely motiváló erejű, mert minőségben és látványban is versenyképes a tanulók által megszokott alkalmazásokkal.

Az ilyen oktatási anyagok, tartalmak előállítása és a technikai fejlesztés nem a tanárok, hanem mindkét területen külön-külön is hozzáértő, és még együttműködni is képes, professzionális fejlesztők feladata.

Előadásunkban egy ilyen rendszert kívánunk bemutatni.

  1. Digitális tanári (szoftver)eszköz: a hatékonyan működő interaktív tábla
  2. Digitális tanulói eszközök használata a tanteremben és otthon, integrálása a tanórai folyamatokba
  3. A tanulói eszközök használatának technikai kihívásai (eszközök karbantartása, hálózat)

Angol nyelvű előadáscím

Integrated education platform: from classroom to home learning, student devices’ role in the classwork

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

The world is currently facing an education crisis, caused by the shift towards IT tools as opposed to conventional methods and content. While the teachers who grew up learning the traditional curriculum find it challenging to use digital technology routinely, children growing up with smartphones and tablets in their hand find it unreasonable and outdated to neglect the use of these devices in the classroom, when they are in fact used by everyone in everyday life. However, it is also important to avoid becoming a slave to technology in school, too. Human interaction remains the basis of education and development, and the devices we use are merely aids in this process.

Although it may be expected of teachers to use all the devices at their disposal competently, it would be unreasonable to expect them to be up-to-date on the rapidly changing hardware, operation systems and apps. They need an educational environment that is fairly stabile and free of technical errors, which

  • is also readily available and operable;
  • allows for integration of both familiar and future tools and applications;
  • appeals to students with quality and appearance rivaling the applications they are used to.

Creating such educational material or content and technical development is not teachers’ responsibility; this should be handled by professional developers who are both competent and cooperative.

We aim to explore such a system in our presentation.

  1. Digital teaching tools: the efficient interactive board
  2. Using digital student devices in school and at home as well as integrating them into classroom processes
  3. The technical challenges of using student devices (maintenance, networks)

A kapcsolattartó levelezési címe (ha eltér az előadóknál megadottaktól)

torok.peter@mozaweb.com

Telefonszám (ha eltér az előadóknál megadottaktól)

0036302794289