Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

Szegedi Tudományegyetem, József Attila Tanulmányi és Információs Központ - C terem
2. KÖZNEVELÉS, FELSŐOKTATÁS, ELEKTRONIKUS TANULÁSI KÖRNYEZETEK

Fókuszban a STEM oktatás

Előadók

  • GÖNCZINÉ Kapros Katalin

Elsődleges szerzők

Témakör

2.9 Digitális írástudás fejlesztése

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

Magyarországnak az elmúlt években fokozottan szembesülnie kellett azzal a jelenséggel, hogy nem olyan mértékben jelentkeznek a fiatalok a matematikai, természettudományos, műszaki, vagy informatikai képzésekre, mint ahogy a hazai munkaerő piac igényelné. A probléma nem csak hazánkban, hanem nemzetközi viszonylatban is jelentkezik. Mindennek következménye az előbb említett területeken felmerülő szakember hiány, amely a gazdaság stabilitását, illetve a továbbfejlődés lehetőségét veszélyezteti. A probléma gyökere, valamint megoldásának kulcsa is a STEM (science, technology, engineering, and mathematics) területek oktatásában rejlik. Amerikában 2009-ben "A nevelés innovációja" elnevezésű kampányt kezdeményeztek. A STEM Oktatási Bizottság és az Amerikai Egyesült Államok Oktatási Minisztériuma közös összefogásban stratégiát dolgozott ki, céljuk a STEM munkaerő növelése. A program fellendülését a 2014-ben kapott állami támogatás lendítette fel. A STEM az Amerikai Egyesült Államokban történő térhódítása révén, alkalmazása Európában is egyre nagyobb kereteket ölt. Kutatásomban felmértem, milyen kezdeményezések, programok jöttek létre, a STEM területek oktatásának fellendítésére. A STEM területek oktatása komoly kihívást jelent az oktatók számára, mert a tanulók középiskolás korukra elvesztik érdeklődésüket ezen tárgyak iránt. A Dán fejlesztésű LEGO EDUCATION olyan termékeket állított elő, amely megpróbálja ezen problémákat áthidalni. Az eszközök alkalmasak arra, hogy a gyerekek önállóan szerezzék meg a tudást, átéljék a felfedezés örömét, amely fenntartja bennük a hosszú távú motiváltságot. Előtérbe helyezi a kooperatív tanulást, az érvelést, a bizonyítást, gondolkodásra egyéni megoldásra sarkall. A LEGO oktatásban történő alkalmazása Európában, hatékonysága révén egyre növekvő népszerűségnek örvend. A játékos formában történő, problémamegoldáson alapuló oktatási módszer hatékonyságát számos felmérés bizonyította. Kutatásom másik célja volt, felmérni a STEM és a LEGO kapcsolatrendszerét. Törekvéseket a két módszer egyesítésére, hatékonyságának felmérésére. Felmérni, hogy a LEGO hogyan segíti a STEM területek erősödését.

Angol nyelvű előadáscím

STEM education in focus

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

In the last years Hungary had to face with a phenomenon where not as much student apply for mathematical, natural science, engineering and IT studies as much is demanded by the national workforce market. The problems does not occur only in our country but on an international context as well. This results lack of professionals in these areas, which risks the stability of the economy and the possibility of further development. The root of the problem and the key of solution is the education of STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) areas. In America a campaign called “Innocation of education” was launched in 2009. The STEM Education Boards and the Ministry of Education of the USA developed a strategy in cooperation, which aims to increase the STEM workforce. The initiate was boosted in 2014 by central funding. Thanks to the spread of STEM within the USA, its application in EU is increasing as well. In my study I measured the initiatives and programs created in order to improve STEM education. The education of STEM subjects is a big challenge for teachers, since students lose their interest towards these subjects by the time they go to middle school. The LEGO EDUCATION developed in Denmark provided a product attempting to bridge these problems. The tools are suitable to make the students capable to gain the knowledge independently and to experience the joy of discovery which maintains the long-term motivation. It emphasizes cooperative learning, argument, demonstration, and motivates thinking and individual solutions. Using LEGO education in Europe is more and more popular, thanks to its effectiveness. The effectiveness of the education system based on problem-solving is proven by many surveys. The other aim of my research was to map the relation of STEM and LEGO. There are efforts to join the two systems and to improve their effectiveness. I aim to discover how LEGO helps strengthening STEM areas.

A kapcsolattartó levelezési címe (ha eltér az előadóknál megadottaktól)

gonczine.kapros.katalin@uni-eszterhazy.hu