Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

Szegedi Tudományegyetem, József Attila Tanulmányi és Információs Központ -
2. KÖZNEVELÉS, FELSŐOKTATÁS, ELEKTRONIKUS TANULÁSI KÖRNYEZETEK

E-learning az LMS-en túl

Előadók

  • ESPÁN Edina
  • NEHÉZY Sándorné

Elsődleges szerzők

  • ESPÁN Edina (Miskolci Egyetem Könyvtár, Levéltár, Múzeum)

Társszerzők

Témakör

2.7 Informatikai alkalmazások az iskola mindennapjaiban

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

A Miskolci Egyetem e-Learning Centrumában a Moodle keretrendszer üzemeltetésével támogatjuk az intézményben folyó oktató munkát. Ebben a folyamatban számos IKT eszköz áll oktatóink rendelkezésére. A mostani előadásban arra keressük a választ, hogy a különböző tanulásmenedzsment-rendszerek (LMS, learning management system) mellett melyek azok az IKT eszközök, amelyek ismertek, vagy leginkább elterjedtek az oktatás területén. Az eddig elkészült nemzetközi felmérések az eszközök nagyon széles palettáját tárják elénk. Szeretnénk ezeket röviden áttekinteni, majd bemutatni azt a felmérést, amelyet a Miskolci Egyetem oktatói körében végeztünk hasonló témában. Ennek eredményeként választ kapunk arra, hogy egyetemünkön mely IKT eszközöket használják oktatóink, illetve arra is, hogy van-e, és ha igen, milyen a specifikációja az egyes karoknak, szakterületeknek. Érdemes megvizsgálni, hogy a különböző generációknál milyen használatbeli különbségek mutatkoznak. Rövid kitérővel szeretnénk rámutatni arra is, hogy az általunk üzemeltetett Moodle keretrendszer mennyiben segítheti ezen eszközök válogatását; rendszerezését, és ezzel az oktatók munkáját is.

Angol nyelvű előadáscím

E-learning is more than LMS

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

In the e-Learning Center of the university of Miskolc we support the teachers' work mainly by operating the Moodle sytem. This way, our teachers have the opportunity to choose from numerous options included in said system. In our presentation we're listing the specific IKT forms that are also important and should be known alongside the regular learning management systems. The national surveys that were made in the subject suggest that there's a really wide variety of options to look at. We'd like to make a brief explanation about each one, and then show you the results of our own survey, that'd been taken in the circle of our own teachers here at the university. It will show us the IKT method being the most prefered among our instructors, and whether different faculties have different preferences. We'll also see the difference of the usage of methods between the diffenet generations. Finally, we'd like to present our own moodle system briefly, the way it helps to organize and also separate the different methods, and this way supports the work of our teachers as well.