Közreműködés Előadás
Learning Analytics a Moodle LMS-ben
Témakör
2.2 Távoktatási rendszerek, MOOC oktatási portálok
Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)
A Learning Analytics nem más, mint az oktatáshoz kapcsolódó információk, naplóállományok és egyéb mérhető adatok feldolgozása és elemzése. A Learning Analytics célja, hogy minél átfogóbb képet kapjunk a tanulási folyamatokról. Az így megszerzett tudás hozzájárulhat a tanulási folyamatok optimalizálásához, illetve szerepet kaphat a további fejlesztésekhez szükséges döntések meghozatalában.
Egy LMS rendszer (Learning Managment System) esetén nagyon sok adat nyerhető ki a rendszer saját naplóállományaiból. Ezek mellett érdemes figyelemmel kísérni a webszerver naplóit, illetve amennyiben használunk külső látogatottságelemző szolgáltatást (pl.: Google Analytics, Piwik), akkor az ott generálódott adatokat is felhasználhatjuk a feldolgozás során. A helyzetet tovább árnyalja, hogy mára a tanuláshoz kapcsolódó tevékenységek jóval túlmutatnak egy LMS rendszer keretein, hiszen a tanuláshoz kapcsolódó adatok jelentős része nem feltétlenül az elearning keretrendszerben, hanem különböző online szolgáltatásokban keletkezik.
Hazánk legkedveltebb elearning keretrendszere, a Moodle elég komplex eszközrendszerrel rendelkezik, amely a naplózási rendszerre ráépülve segíti a tanulási folyamatok nyomon követését és elemzését. Előadásomban ezen eszközök és egyéb külső fejlesztések segítségével szeretném bemutatni a Learning Analytics-ben rejlő lehetőségeket.
Angol nyelvű előadáscím
Learning Analytics in the Moodle LMS
Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)
Hamarosan pótolom...