Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

Szegedi Tudományegyetem, József Attila Tanulmányi és Információs Központ - C terem
6. HÁLÓZATBIZTONSÁG, HÁLÓZATMENEDZSMENT, KÖZTES RENDSZEREK (MIDDLEWARE), AZONOSÍTÓ RENDSZEREK

Hivatalos iratok elektronikus kézbesítésének problematikája

Előadók

  • Dr. FULAJTÁR Pál

Elsődleges szerzők

Témakör

6.3 Elektronikus levelezés biztonsági kérdései

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

Mára számos hivatalos dokumentum esetében is megjelent a törekvés azok elektronikus úton történő kézbesítésére. Ezzel kapcsolatban igen sok különböző megoldással találkozhatunk, ugyanakkor a hivatalos kommunikáció a gazdasági szereplőkkel, a cégekkel és az állampolgárokkal még mindig főként papír alapon történik. Az hivatalos kommunikációra elektronikus platformra való áttérítésére irányuló kézzel fogható szabályozási változások az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII törvény, valamint a bírósági cégeljárásról. és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény 2006. évi V. törvény módosításainak 2017. januári eleji hatályba lépésével jelentek meg. Mind szabályozásban és valós élethelyzetek kezelése továbbra is jelentős szerepet szán az hagyományos elektronikus levelezésnek is. A tanulmányomban fel kívánom dolgozni a területnek az ide vonatkozó hazai és Európai Uniós jogi szabályozásokat, az eIDAS rendelet ide vonatkozó részeit, a jogszabály szabályozás adta új lehetőségeket és a követelmények által indukált gyakorlati változásokat, azok megvalósítási lehetőségeit, a megvalósítás során felmerülő várható nehézségeket, továbbá azok lehetséges megoldását, olyan módon, hogy informatikai és jogi szakemberek is számára érdekes és hasznos ismereteket nyújtson.

Angol nyelvű előadáscím

Evaluating issues of the electronic delivery of the official documents

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

By today, there is a general will to deliver official documents on electronic way, although most of the official communication is still paper based. By beginning of 2017 several new regulations came into effect in Hungarian law concerning company law and electronic administration as well. Those changes opened new possibilities in electronic communication, both between authorities and private parties and between private parties as well. Those regulation changes are based on the EU regulations called eIDAS order. Although the new requirements are impossible to be solved by regular email communication, but the email still has important roles in notifications and delivering important, but not registered documents between private parties. In this comprehensive study, I would like to provide brief information about regulation changes, new demands and possibilities caused by the changes, about possible implementations, possible obstacles during the implementation, and possible/suggested solutions for it. In the study was focusing on to create useful and useful papers for IT experts and jurists as well.