Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

Szegedi Tudományegyetem, József Attila Tanulmányi és Információs Központ -
3. TARTALOMSZOLGÁLTATÁSOK: KÖNYVTÁRAK, LEVÉLTÁRAK, MÚZEUMOK

Belső kommunikáció updated - innovációk a Debreceni Egyetem könyvtárában

Előadók

  • PETRÓ Leonárd

Elsődleges szerzők

Témakör

3.6 Közösségi tartalomszolgáltatás

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

A Debreceni Egyetem Egyetemi és Nemzeti Könyvtár 2016-2020 közötti stratégiája egyik alapvető célkitűzését a felhasználói- és partnerigényeket kielégítő minőségi szolgáltatásfejlesztésben jelölte meg, mely törekvést a frissen elnyert Könyvtári Minőségi díj tett még hangsúlyosabbá.

Az állandóan változó körülmények nem csupán a hét könyvtárból álló hatalmas szervezetet, de a könyvtár több mint 120 dolgozóját is számos kihívás elé állítják. A folyamatos fejlődés, az új kompetenciák elsajátítása, ill. a meglévők fejlesztése csak jól átgondolt stratégiai humánerőforrás-menedzsment révén biztosítható. A változásokat kezelni képes humánerőforrás és szervezeti kultúra megteremtésében a jól felépített, folyamatosan fejlesztett belső kommunikációs rendszer kardinális szerepet játszik, s különösen nagy jelentősége van a DEENK-ben, ahol a változatos múlttal, gyakorlattal és hagyományokkal bíró könyvtárak földrajzi értelemben is távol esnek egymástól.

Előadásomban két olyan fejlesztést mutatok be, melyek, amellett, hogy kiemelkedő szerepet játszak a DEENK belső kommunikációjában és az egységes szervezeti kultúra formálásában, a folyamatos technológiai innovációnak is teret adnak.

A Szabadpolc című belső információs lap 2014. óta jelenik meg. A munkatársak számára intraneten elérhető online újság az általános információközlésen túl a munkatársi közösségépítésnek is fontos eszköze. A Szakmai kávéház c. előadássorozat 2012 óta szolgálja a munkatársak szakmai továbbképzését. Mindkét fejlesztést újabb és újabb innovációk veszik körül, melyek egyrészt hatékonyabbá teszik a könyvtáron belüli információcserét, másrészt fontos előmozdítói lehetnek a könyvtár, sőt az egyetem falain kívüli, szakmai jellegű kapcsolatépítésnek is.

Angol nyelvű előadáscím

Redefining internal communication – innovations at the University Library of Debrecen

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

The University of Debrecen University and National Library (DEENK) identified the development of high-quality services satisfying the needs of patrons and partners as one of the fundamental objectives in its strategy for the period between 2016 and 2020, which effort received increased emphasis with the recently won “Library Quality Award.”

The constantly changing environment poses numerous challenges not only for the huge organisation consisting of seven units, but also the more than 120 employees of the library. The continuous development, the learning of the new competences, as well as the development of the existing ones can only be ensured with well-conceived and strategic human resource management. The properly constructed and continuously developed internal communication system plays a cardinal role in the creation of the human resources and an organisational culture well adapted to managing changes, and it has a particularly great significance in DEENK, where the library units of diverse histories, practices and traditions are also located distant from each other in the physical sense.

In my paper, I will present two developments which, in addition to playing an outstanding role in the internal communication of DEENK and in the shaping of the unified organisational culture, also give room to continuous technological innovation.

The internal information newsletter titled Szabadpolc (Open Shelf) first appeared in 2014. In addition to serving as a source of information, the online periodical, available to staff members via the intranet, is also an important tool of building a community of co-workers. The lecture series titled “Szakmai kávéház” (Professional Café) has served the cause of the in-service training of our colleagues since 2012. Both developments are surrounded by a host of newer innovations which, on the one hand, make the exchange of information within the library more efficient, and on the other hand, can facilitate the building of professional relationships also beyond the walls of the library and even the university.