Főoldal > Timetable > Session details > Contribution details

Közreműködés Előadás

Szegedi Tudományegyetem, József Attila Tanulmányi és Információs Központ -
4. ALKALMAZÁSFEJLESZTÉSI ÉS ÜZEMELTETÉSI TECHNOLÓGIÁK

Egyenlősdi a könyvtárban – a Kalibra beosztás kezelő szoftver bemutatása

Előadók

  • CSÓKA-JAKSA Helga
  • SZALAI László

Elsődleges szerzők

Társszerzők

Témakör

4.8 Alkalmazásfejlesztési technológiák, jövő Internet

Magyar nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

A PTE Egyetemi Könyvtár és Tudásközpont Központi Könyvtára és a vele egy épületben működő Benedek Ferenc Jogi és Közgazdaságtudományi Szakkönyvtár olvasószolgálati beosztása 2010-től kezdve a közös tárterületen elérhető „digitális kockás papíros” megoldással működött, amelyhez a munkatársak hétről-hétre e-mailben küldték el beosztási igényeiket a szolgáltatási igazgatónak. Az eddigi megoldás helyett egy web2-es alkalmazás kialakítására került sor: a több különböző rendszerben tárolt, és csak fejben összeálló információk helyett az összes bemenő paramétert felhasználva webes felületen megjelenített döntési mátrix alapján kerül kialakításra a beosztás.

A Corvina-ból származó nyitvatartási információi mellett a munkahelyek, kompetenciák és a munkavállalók személyes kérései, valamint a közeli korábbi és későbbi beosztásaiból származó terheltségi adatok egy alkalmazáson belüli tárolásával homogén rendszer került kialakításra, mely hatékonyan segíti a munkatársak beosztását a könyvtáron belüli változó munkahelyekre elkerülve az egyenlőtlen munkaterhelést.

Használt technológiák: backend: Oracle, Zimbra LDAP, MySQL, Php (Slim 3 keretrendszer) frontend: HTML, Bootstrap keretrendszer, jQuery keretrendszer Előadásunkban a szoftverrel szemben támasztott igényeket, a technikai megvalósítást, az admin- és a felhasználói felületet mutatjuk be.

Angol nyelvű előadáscím

Egalitarianism in the library — Introducing “Kalibra”, the schedule management software

Angol nyelvű tematika (min. 1000 karakter, max. 2000 karakter)

The Reader’s Service’s schedule of the University of Pécs University Library and Centre for Learning and the Ferenc Benedek Library of the Faculties of Law and Economics—operates with the previous in the same building—functioned from 2010—available on the common storage—as a “digital squared paper (a.k.a. Excel document*)” solution. The employees sent their scheduling needs each week by e-mail to the service director. Instead of the solution so far, a web2 application has been evolved: instead of the information stored in several different systems and only composed in head, the (new) schedule is designed using all of the input parameters and based on a decision matrix displayed on web interface. A homogeneous system has been developed, which stores—within an application—not just the opening hours information from Corvina but the personal requests of the employees, workplaces and competencies as well. It also stores the recent and future schedule’s workload data of the employees and it effectively helps to assign the employees on changing workplaces within the library, avoiding the uneven workload. Used technologies: backend: Oracle, Zimbra LDAP, MySQL, Php (Slim 3 framework) frontend: HTML, Bootstrap framework, jQuery framework In this presentation, the claims against the software, the technical implementation and the admin- and user interface are presented.